Terapia pedagogiczna jest skierowana do dzieci w wieku szkolnym, mających problemy w nauce czytania, pisania i liczenia. Opanowanie tych podstawowych umiejętności jest niezbędne w dalszym kształceniu.
Terapia pedagogiczna, inaczej reedukacja polega na określeniu deficytów i usprawnianiu w zakresie analizatora wzrokowego, słuchowego, a także poprawie funkcji motorycznych rąk (Terapia Ręki).
Istotne jest też wspomaganie funkcji dobrze rozwijających się, tak aby mogły być wsparciem dla funkcji zaburzonych.
Wcześnie zdiagnozowane trudności i w porę podjęta terapia pozwolą dziecku uniknąć wtórnych problemów motywacyjno - emocjonalnych i polubić szkołę.
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu obejmują grupę ryzyka dysleksji, ale nie tylko. Poprzedzone są podstawową diagnozą pedagogiczną dotyczącą percepcji słuchowej, wzrokowej, artykulacji, oceny rozwoju ruchowego i lateralizacji.
Polegają na stymulacji określonych analizatorów z użyciem metod i technik dobranych do wieku dziecka i występujących deficytów. Wykorzystujemy między innymi elementy Metody Ruchu Rozwijającego, Metody Dobrego Startu, Metody 18 Struktur Wyrazowych, Metody Symultaniczno-Sekwencyjnej, zeszyty Ortograffiti, ćwiczenia grafomotoryczne, elementy z kinezjologii i inne. Pedagog specjalny prowadzi w naszej placówce terapię zajęciową z osobami z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną.
Indywidualne podejście, dostosowanie poziomu do możliwości dziecka, przyjazna atmosfera pozwolą dziecku otworzyć się na nowe możliwości.