Dorota Roszko
Dorota Roszko - psycholog, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel w Systemie Montessori dzieci w wieku 2,5 do 6 lat, pracuje w Warsztatach Terapii Zajęciowej i Dziennym Centrum Aktywności w Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym – prowadzi zajęcia indywidualne i grupowe z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową.
Doświadczenie zawodowe:
- Psycholog-terapeuta wczesnego wspomagania
rozwoju dziecka w Specjalistycznej Poradni Wczesnej Diagnozy i
Rehabilitacji w Lublinie od 2014
- od 2011 - psycholog w Warszatach Terapii Zajęciowej i Dziennym Centrum Aktywności w Polskim
Stowarzyszeniu na Rzecz osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Lublinie.
- 2011 - psycholog w Integracyjnym Przedszkolu Montessori w Warszawie.
- 2010 - 2011 - nauczyciel w Rockridge Montessori School w Stanach Zjednoczonych.
- 2011- terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w Behavioral Intervention Association
(Stowarzyszenie Wczesnej Interwencji).
- 2009 - 2011 terapeuta dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Easter Seals (przedszkole
integracyjne) w Stanach Zjednoczonych
- 2007 - 2008 psycholog w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Gryficach
- 2007- 2008 psycholog w Warszatach Terapii Zajęciowej w Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz osób z
Upośledzeniem Umysłowym Koło w Gryficach.
Udział w szkoleniach, kursach i konferencjach:
- Sympozjum “Przetwarzanie sensoryczne, jego znaczenie dla rozwoju i
funkcjonowania człowieka - ujęcie interdyscyplinarne”. PSTIS 2015
- Wprowadzenie do terapii zaburzeń modulacji sensorycznej: STEPSI - narzędzie do efektywnego rozumowania klinicznego" PSTIS 2015
- Delegation Liaison (koordynator) podczas Światowych Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych Los Angeles 2015
- Metoda Krakowska w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Centrum Metody Krakowskiej 2015
- Terapia ręki I i II stopnia, Centrum Szkoleniowe Soyer 2015
- Szkolenie Komunikacja wspomagana i alternatywna, Stowarzyszenie “Mówić bez słów” Zamość 2014
- Wizyta studyjna w Babylab na Uniwersytecie w Plymouth w Wielkiej Brytanii 2014
- Udział w badaniach normalizacyjnych testów
psychologicznych IDS-P, Conners3, CDI, Pracownia Testów
Psychologicznych, Warszawa 2013-2014
- Trening Umiejętności Społecznych, Synapsis, Warszawa 2013
- 2013 szkolenie na Terapeutę Integracji Sensorycznej II stopnia, PSTIS Warszawa
- 2013 Międzynarodowa Letnia Szkoła (International Summer School), kurs:Edukacja Specjalna, Uniwersytet w Oslo, Norwegia
- 2011 – 2013 Studia podyplomowe Wczesna Interwencja – Pomoc Dziecku i Rodzinie, Akademia
Pedagogiki Specjalnej, Warszawa
- 2012 Kinezjologia Paula Dennisona I i II stopnia - Amikur, Lublin
- 2012 Cooperative learning – a method to devolop social and learning skills for inclusion in educational
and social contexts - Reggio Emilia, Włochy
- 2012 Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, część I - Synapsis, Warszawa
- 2011 Terapia Taktylna kurs w ramach Programu MNRI Masgutova Neurosensorimotor Reflex
Integration. Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej Lublin
- 2010-2011 Zajęcia z Diagnozy i Terapii Dzieci (m.in. elementy Terapii Poznawczo-Behawioralnej)
Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley, Stany Zjednoczone
- 2009-2011 Certyfikat Nauczyciela w Systemie Montessori dzieci w wieku 2,5 do 6 lat, Amerykańskie
Stowarzyszenie Montessori, Stany Zjednoczone
- 2008 Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej PSTIS, Warszawa
- 2007 Szkolenie z Dziecięcej Skali Rozwojej - Pracownia Testów Psychologicznych, Warszawa