Ewa Paprotna

Ewa Paprotna

Ewa Paprotna – psycholog, terapeuta integracji sensorycznej, realizatorka programu „Szkoły dla rodziców i wychowawców”, nauczyciel kontraktowy. Absolwentka studiów psychologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie ze specjalizacją „Psychologia kliniczna dziecka”. Ukończyła całoroczny kurs psychoterapii poznawczo-behawioralnej dla dzieci i młodzieży w krakowskim ośrodku MENSANA. Prowadzi diagnozę psychologiczną, konsultacje dla rodziców, opiekunów i nauczycieli, obejmuje terapią integracji sensorycznej i terapią psychologiczną dzieci m.in. z zaburzeniami lękowymi, dzieci wrażliwe, nadruchliwe, z trudnościami w koncentracji uwagi, z trudnościami w jedzeniu.

Prywatnie mama dwójki dzieci :)



Udział w kursach, szkoleniach i konferencjach, m.in.:


  • 2022 Kurs „Neofobia żywieniowa – jak wspierać dziecko oraz jego rodziców w okresie rozwojowej neofobii”, organizator: Szpinakrobibleee

  • 2022 Szkolenie „Rodzeństwo – czyli jak wspierać mocną relację”, organizator: wymagające.pl

  • 2020 Szkolenie „Odpieluchowanie bez stresu”, organizator: wymagające.pl

  • 2019 Warsztaty prowadzone przez Hafija w Lublinie „Odstawienie od piersi” (organizator: Agata Aleksandrowicz, dyplomowana promotorka karmienia piersią)

  • 2016 – 2018 Regularne uczestnictwo w grupie superwizyjno-warsztatowej w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie

  • 2018 Warsztaty „Boję się mówić – mutyzm, fobia społeczna: diagnoza i terapia” w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie

  • 2018 Szkolenie „Problematyka wieku rozwojowego w ujęciu poznawczo-behawioralnym” w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie. Obraz kliniczny, diagnoza i praca terapeutyczna trudności takich jak:

            - zaburzenia wydalania (moczenie nocne, zanieczyszczanie);

            - trichotillomania;

            - masturbacja dziecięca.

  • 2018 Szkolenie „Poznawczo-behawioralna terapia tików i zespołu Gilles de la Tourette’a” w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie

  • 2017 Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Warsztatowa organizowana przez Polskie Towarzystwo Dysleksji (Oddział w Niepołomicach) „Zdolności, dysleksja i podwójna wyjątkowość u dzieci i młodzieży. Wyzwanie dla diagnozy i terapii.”

  • 2016-2017 Całoroczny kurs "Psychoterapia dla dzieci i młodzieży, ujęcie poznawczo-behawioralne" realizowany w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie. W ramach kursu realizowano tematykę diagnozy oraz terapii u dzieci i młodzieży:

                - zaburzeń lękowych;

                - zaburzeń nastroju (depresja, CHAD);

                - zespołu Aspergera;

                - ADHD;

                - zaburzeń jedzenia;

                - zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych;

                - PTSD.

  • 2017 Szkolenie II-go stopnia w zakresie terapii Integracji Sensorycznej ukończone w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie

  • 2017 Kurs w Małopolskim Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli Kangur w Krakowie: "Uczeń rozkojarzony - trening umiejętności pamięci oraz rozumienia poleceń dla dzieci i młodzieży"

  • 2017 Szkolenie w zakresie umiejętności wychowawczych uprawniające do prowadzenia zajęć "Szkoła dla Rodziców i Wychowawców cz.I" organizowane przez Fundację Szkoła Dialogu w Krakowie

  • 2017 Konferencja organizowana przez Polskie Towarzystwa Psychologiczne (Oddział Krakowski) "Psychologowie w interwencji kryzysowej"

  • 2017 Szkolenie "Wykorzystanie elementów metody werbalno-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część II"

  • 2017 Kurs w Małopolskim Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli Kangur w Krakowie: "Dziecko nieśmiałe, zahamowane, lękowe, depresyjne - podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej"

  • 2016 Konferencja organizowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (Oddział Krakowski) przy współudziale Uniwersytetu Jagiellońskiego „Nowe Metody Diagnostyczne do badania dorosłych i dzieci”

  • 2016 Szkolenie prowadzone przez Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku „Mutyzm selektywny – pomoc dla dziecka i jego rodziny”

  • 2016 Szkolenie „Wykorzystanie elementów metody werbalno-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część I”

  • 2015 Szkolenie „Standardy diagnozy dyskalkulii w praktyce poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego” organizowane przez Pomorskie Centrum Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej

  • 2015 Szkolenie I-go stopnia w zakresie terapii Integracji Sensorycznej ukończone w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie

  • 2015 Szkolenie z Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (I stopień ) organizowane przez Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli przy Ośrodku Twórczej Edukacji Kangur w Krakowie

  • 2013-2015 Cykl kursów w ramach ścieżki „Psychologia kliniczna dziecka” na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie m. in.:

                - Psychologia dziecka niepełnosprawnego,

                - Elementy logopedii,

                - Terapia małego dziecka z autyzmem,

                - Diagnoza inteligencji dzieci i młodzieży,

                - Dysleksja a zaburzenia procesów poznawczych,

                - Relacje rodziców z dziećmi w różnych fazach życia rodzinnego,

                - Mediacje szkolne.

  • 2013-2014 Uprawnienia Pedagogiczne w Studium Pedagogicznym na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie

  • 2013 Trzydniowe szkolenie z animacji i zabawy z dziećmi oraz psychologii pracy w grupie w ramach szkolenia dla koordynatorów wolontariuszy programu „Anioły z Licencją na Pomaganie” organizowanego przez Stowarzyszenie „Budujemy Nadzieję”

  • 2012 Cykl szkoleń z zakresu coachingu, pracy w grupie i motywacji w ramach konferencji organizowanej przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie