Ewa Paprotna - psycholog, terapeuta integracji sensorycznej, realizatorka programu „Szkoły dla rodziców i wychowawców”, nauczyciel kontraktowy. Absolwentka studiów psychologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie ze specjalizacją „Psychologia kliniczna dziecka”. Ukończyła całoroczny kurs psychoterapii poznawczo-behawioralnej dla dzieci i młodzieży w krakowskim ośrodku MENSANA. Prowadzi konsultacje dla rodziców, opiekunów i nauczycieli, obejmuje terapią integracji sensorycznej i terapią psychologiczną dzieci m.in. z zaburzeniami lękowymi, dzieci wrażliwe, nadruchliwe, z trudnościami w koncentracji uwagi, z trudnościami w jedzeniu.
Prywatnie mama dwójki dzieci :)
Udział w kursach, szkoleniach i konferencjach, m.in.:
2024 kurs "Problem wybiórczości pokarmowej dziecka okiem terapeuty SI", organizator: PSTIS
2024 szkolenie "Strategie żywieniowe u dzieci z wybiórczością pokarmową. Metoda Food Chaining.", prowadząca: Monika Budkowska
2023 Szkolenie "Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej", prowadząca: Marta Baj-Lieder ("Od pestki do ogryzka")
2023 Szkolenie "Zachowania trudne, autoagresywne i agresywne", organizator: Abecadło, Fundacja Alpha, Anna Prokopiak
2022 Kurs „Neofobia żywieniowa – jak wspierać dziecko oraz jego rodziców w okresie rozwojowej neofobii”, organizator: Szpinakrobibleee
2022 Kurs "Self regulation", prowadząca: Jagoda Sikora
2022 Szkolenie III stopnia "Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej", PSTIS
2022 Szkolenie „Rodzeństwo – czyli jak wspierać mocną relację”, organizator: wymagające.pl
2020 Szkolenie „Odpieluchowanie bez stresu”, organizator: wymagające.pl
2019 Warsztaty prowadzone przez Hafija w Lublinie „Odstawienie od piersi”, organizator: Agata Aleksandrowicz, dyplomowana promotorka karmienia piersią
2016 – 2018 Regularne uczestnictwo w grupie superwizyjno-warsztatowej w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie
2018 Warsztaty „Boję się mówić – mutyzm, fobia społeczna: diagnoza i terapia” w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie
2018 Szkolenie „Problematyka wieku rozwojowego w ujęciu poznawczo-behawioralnym” w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie. Obraz kliniczny, diagnoza i praca terapeutyczna trudności takich jak:
- zaburzenia wydalania (moczenie nocne, zanieczyszczanie);
- trichotillomania;
- masturbacja dziecięca.
2018 Szkolenie „Poznawczo-behawioralna terapia tików i zespołu Gilles de la Tourette’a” w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie
2017 Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Warsztatowa organizowana przez Polskie Towarzystwo Dysleksji (Oddział w Niepołomicach) „Zdolności, dysleksja i podwójna wyjątkowość u dzieci i młodzieży. Wyzwanie dla diagnozy i terapii.”
2016-2017 Całoroczny kurs "Psychoterapia dla dzieci i młodzieży, ujęcie poznawczo-behawioralne" realizowany w Ośrodku Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA w Krakowie. W ramach kursu realizowano tematykę diagnozy oraz terapii u dzieci i młodzieży:
- zaburzeń lękowych;
- zaburzeń nastroju (depresja, CHAD);
- zespołu Aspergera;
- ADHD;
- zaburzeń jedzenia;
- zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych;
- PTSD.
2017 Szkolenie II-go stopnia w zakresie terapii Integracji Sensorycznej ukończone w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie
2017 Kurs w Małopolskim Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli Kangur w Krakowie: "Uczeń rozkojarzony - trening umiejętności pamięci oraz rozumienia poleceń dla dzieci i młodzieży"
2017 Szkolenie w zakresie umiejętności wychowawczych uprawniające do prowadzenia zajęć "Szkoła dla Rodziców i Wychowawców cz.I" organizowane przez Fundację Szkoła Dialogu w Krakowie
2017 Konferencja organizowana przez Polskie Towarzystwa Psychologiczne (Oddział Krakowski) "Psychologowie w interwencji kryzysowej"
2017 Szkolenie "Wykorzystanie elementów metody werbalno-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część II"
2017 Kurs w Małopolskim Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli Kangur w Krakowie: "Dziecko nieśmiałe, zahamowane, lękowe, depresyjne - podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej"
2016 Konferencja organizowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (Oddział Krakowski) przy współudziale Uniwersytetu Jagiellońskiego „Nowe Metody Diagnostyczne do badania dorosłych i dzieci”
2016 Szkolenie prowadzone przez Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku „Mutyzm selektywny – pomoc dla dziecka i jego rodziny”
2016 Szkolenie „Wykorzystanie elementów metody werbalno-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część I”
2015 Szkolenie „Standardy diagnozy dyskalkulii w praktyce poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego” organizowane przez Pomorskie Centrum Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej
2015 Szkolenie I-go stopnia w zakresie terapii Integracji Sensorycznej ukończone w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie
2015 Szkolenie z Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (I stopień ) organizowane przez Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli przy Ośrodku Twórczej Edukacji Kangur w Krakowie
2013-2015 Cykl kursów w ramach ścieżki „Psychologia kliniczna dziecka” na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie m. in.:
- Psychologia dziecka niepełnosprawnego,
- Elementy logopedii,
- Terapia małego dziecka z autyzmem,
- Diagnoza inteligencji dzieci i młodzieży,
- Dysleksja a zaburzenia procesów poznawczych,
- Relacje rodziców z dziećmi w różnych fazach życia rodzinnego,
- Mediacje szkolne.
2013-2014 Uprawnienia Pedagogiczne w Studium Pedagogicznym na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie
2013 Trzydniowe szkolenie z animacji i zabawy z dziećmi oraz psychologii pracy w grupie w ramach szkolenia dla koordynatorów wolontariuszy programu „Anioły z Licencją na Pomaganie” organizowanego przez Stowarzyszenie „Budujemy Nadzieję”
2012 Cykl szkoleń z zakresu coachingu, pracy w grupie i motywacji w ramach konferencji organizowanej przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie